full fart

Hej hej! Här sitter en trött Sara med temuggen i ena handen och datorn i andra. Full fart idag. 
Efter att ha varit ledig i två dagar kom verkligheten i kapp och idag blev det skola från halv nio på morgonen.
 
Mångkulturellt arbete stod på schemat och en kille från Syrien som hade flytt hit upp till Åbo var och berättade sin historia. Intressant att lyssna på honom men även hemskt att det verkligen hade hänt.
Han berättade att hade fått vara i skogen i några dagar och då hade han inget annat att äta förutom löv. Usch vad hemskt! 
 
 
En lite roligare grej som hände var att Elin ska gå samma kurs som mig. Henne lärde jag känna på min praktik där hemma på Åland. Hon går också till sjukskötare fast på distans så hon är i Åbo bara ibland. 
Vi gjorde ett pararbete ihop efter skolan och sedan åt vi middag på Pub Niska. Före bussen gick ner till båten strosade vi runt på Hansa (köpcentrum). Det fanns så mycket fint men jag jag köpte inget, får gå ner på stan en annan dag.
 
En riktigt fart fylld dag, nu ska jag kasta mig i säng och njuta av lugnet.
 
God natt!
 
 
ÅBO | |
Upp