sista oktober

Hej hallå!
 
Förra helgen åkte jag hem till Åland och hjälpte Kevin att flytta. Jag fick bestämma var tavlorna och alla mysiga ljus skulle vara, hihi! Tog det mest lungt och så. På båten påväg tillbaka till Åbo träffade jag Isak som skulle vidare till Helsingfors. Alltid kul att träffa honom igen.

I veckan har jag skrivit prov i vårdarbete inom geriatrik och psykiatri, fårse när resultaten kommer hur det gick, hoppas på godkänt i alla fall, haha! Praktisk prov har vi också haft, det innebar att man skulle ha läst in sig på 14 olika case och sedan på plats fick vi ta en lapp coh det caset skulle vi visa inför klassen. Mitt case handlade om knäprotesoperation. Blev lite till mig då läraren hade fixat lite extra på just mitt case men jag klarade det och blev godkänd, wihoo!
 
I torsdags var jag på spex -SF jubileumsspex. Den handlade mest om SF (statsvetenskap) och deras interna grejer så jag förstod inte allt men jag kom mest för att Emma var med och uppträde i spexet. Efteråt for jag till Josse (klasskompis) och åt lite godis och bara prata. Trevlig kväll men sen stupade jag i säng.
 
Igår var jag till Pargas med Bella (klasskompis). Hon visade mig busstationen, hjälpte mig fixa busskort och visade mig min praktikplats. Nästa veckas måndag börjar nämligen praktiken och jag ska vara i Pargas och göra min inre medicinska praktik.Det ska bli så kul att få gå ut på praktik och jag längtar till den nionde november. 
 
 
ÅBO | |
Upp