armlös, benlös men inte hopplös



Mikael Andersson, min nya förebild.
 
Igår kväll var jag på hans föreläsning och jag fick en massa inspiration. Att en sak vi tar för givet hade han kämpat för i många år. Hur underbart det kan vara att känna att man klarat av en grej, helt själv. 
Med humor och allvar i blandad kompott, föreläste han om tankens kraft, hur han hade kämpat och nått hit han är idag. 
 
Han var en jättebra föreläsare och det var riktigt intressant, inte bara för att jag går med inriktningen vård i skolan utan hans sätt att tala till oss som publik och hans utstrålning var bra. Man ville höra mer ta del av hans vardag. Tiden rusade iväg och de två timmar han föreläste kändes som 30 minuter. 
 
Jag vet att han har skrivit en bok, så ni som inte har varit på hans föreläsningar ska verkligen läsa boken istället (eller läs den ändå), det ska jag göra i alla fall. Armlös, benlös men inte hopplös
 
Han avslutade med att säga till oss i publiken att nästa morgon skulle vi ligga kvar i sängen, tänka efter i några sekunder och sedan stiga upp och fortsätta sin dag, utan att använda sina händer. Det blev våran läxa från honom, höhö, jag klarade inte av det...
SPECIAL | 2012, Mikael Andersson, Sara Sjögren, autumn, bra, fun, föreläsning, humor, höst | |
Upp