en vecka senare

Tjoho! Efter en veckas ledighet hemma på holmen är jag nu taggad att slutföra åk 1.
 
Hemma har jag jobbat, firat morsdag, tittat på tv (för det gör jag aldrig i Åbo) och gosat med nya familjemedlemmen - valpis.
Mamma åkte nämligen över till Sverige för att köpa en lite hundvalp, en svart sheltie uppe från Luleå. ååh vad jag tycker om henne redan. Tirak ska hon heta, det betyder älskling på thailändska.
 
 
 
Förutom att gosa med puppy (kärt barn har många namn) har jag träffat vännerna mina, hängt lite med familjen och varit ut och jaga med Kevin fast det var bara han som fick skjuta... Hockey VM har jag också tittat på, det gick riktigt bra för Finland till en början sen hände nått...
 
Nu ska jag nog hoppa i säng för nu är det slut på ledigheten, imorgon blir det skola 08:30.
Bara 1½ vecka kvar innan sommarstrålarna börjar lysa för mig!
ÅBO | |
#1 - - Petra:

Åååå va söt hunden är! :D

Svar: Ja, men visst är hon! Jag längtar redan hem till lilla vovven :D

Upp