dag 1

Första praktikdagen avklarad, check!
Väckarklockan ringde fem, jag ni läste rätt FEM. Påklädning och frukost och sedan åkte jag iväg med Marie (klasskompis) till Pargas. Efter att vi tankat bilen och krånglat lite med GPS:n kom vi fram och fick ett sådant fint bemötande. Mina handledare verkar jättetrevliga och jag tror nog jag kommer att trivas. Dagen gick jättesnabbt och jag minns egentligen inte så mycket, nya intryck, nya männsikor, nya arbetssätt, nya rutiner och tider, hoho! Mycket nytt men om sex veckor lär jag nog kunna detta.
 
Fick öpnna några ampuller (medicin), ge s.c. injektion (under huden = liiiten nål), blanda antibiotika och vara allmänt trevlig. Wii, längtar redan tills imorogn och jag känner redan att jag valt rätt urbildning då man för göra mer kliniska saker än bara vårdande.
ÅBO | |
Upp