mina två liv

 
I skolan har vi börjat läsa om psykiatri och i vår ska vi ut på praktik inom denna modul. 
Jag tycker det är jättesvårt med psykiatri. Jag vet inte exakt vad jag tycker är svårt men något är det.
 
För några veckor sedan frågade jag på facebook om tips på böcker/filmer/dokumentärer om just ämnet psykiatri, responsen vart positiv och det var många som tipsade mig.
 
Boken Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, av Ann Herberlin, föll mig i smaken och jag började läsa...
SVT har en dokumentär som heter Mina två liv och programledare är Ann Herberlin.
Så komiskt och väldigt roligt och intressant att jag läser en bok och tittar på en dokumentär med samma "huvudperson". Om jag känner mig rätt kommer jag sluka boken och dokumentären redan denna vecka.
 
Ett tips även till er om ni vill få bättre koll på just psyisk ohälsa. Låna boken och klicka er in till SVT! [KLICKA HÄR]
ÅBO | |
Upp