tjenare 2016

Äntligen hemma på Åland igen. Här har det firats jul och nyår och även praktiken har börjat. 
När jag är här hemma sitter jag knappt vid datan märket jag, därav den dåliga uppdateringen. 
 
På självaste julafton jobbade jag, men det gick bra. Det var pyntat från golv till tak, julgranen var stor och vi persoal gick runt med tomtelvor. Jag hade även tagit på mig en röd klänning för att känna mig lite fin. Under middagen satt vi alla och åt god julmat och tittade på Kalle Ankas julafton, riktigt mysigt.
En rikgti lugn och fin kväll. Efter jobbet gick jag hem där huset var fullt av släktningar och tomten hade även lämnat en säck med packet inne i mitt rum som jag fick öppna, wihoo!
 
En sväng till Åbo under mellandagarna då vår lilla hund fick åka till en vetrinären på special undersökning som inte gör här på holmen.Medans mamma var med hunden gick jag och min syster på stan och shoppade loss, hittade några fina plagg.
 
Sedan kom sista december och den firades med mina fina vänner hemma hos Josse. Tre rätter, fina drinkar varvat med kareoke och lekar. När klockan slog tolv var vi i stan och kikade på fyrverkerierna, nyårskyssen fick jag av Kevin och mycket skumpa slank ner i våra magar. 2016 dansade vi välkommen inne på Arken.
 
Ny termin i skolan har startat och för mig betyder det praktik i sex veckor inom kirurgi. Det är riktigt spännande och planen är även att jag ska få följa en patient från avdelning-operation-uppvak, ska bli riktigt intressant och lärorikt. 
 
Året 2016 kom med massor av snö, plogbilarna gick varma och så fort man hade skottat färdigt fick man börja om igen då det bara vräkte ner snö. Nu har det avtagit med allt snöande och minusgraderna håller sig strax över 10. Behagligt och fint. Kevin och jag har varit och skrinnat och kört snöskoter. Det skulle vara kul att åka till Germundö och skida lite.
ÅBO | |
Upp